-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Se den nye Londonbussen
NY ROUTEMASTER: Riktignok har ikke bussen fått noe offisielt navn, men alle kalte den Routemaster. Den nye London-bussen er nå presentert. Video!
Det var selvfølgelig Boris Johnson, Londons ordfører med helt klare ideer om transport i storbyer, som avduket 1:1 mock up’en av den nye dobbelt-dekkeren for London.
Rødfargen kjenner man igjen, og den hyggelige detaljen med åpen plattform bak, slik at man kan hoppe av og på i stampetrafikken på Oxford Street, er også bevart. Ellers er det en flunkende ny, og meget moderne, buss som skal i trafikk i 2011 – før OL-rushet begynner.
Bussen er samtidig i ledd i kampanjen for å "debendify" London. Vekk med leddbussene – ”de lange monstrene har ikke noe på våre gater å gjøre”, ser ut til å være en gjengs oppfatning. Innen utgangen av neste år skal alle leddbussene være borte.
Les også: Buss fra Bentley og Aston M.
Det er Wrightbus I Nord Irland som fikk kontrakten, i konkurranse med kjemper som blant andre Mercedes og Scania. Tre svære dører (bakerste plattform kan stenges med dør, dersom det ikke er noen konduktør der) og to trapper skal sikre god flyt. Og bussene skal ha kapasitet for minst 87 passasjerer,
Driftformen er dieselhybrid, det blir lovet 40 prosent mer effektiv enn dagens busser, og også en stor forbedring (15 prosent) over de få hybridbussene i Londons gater i dag.
Foreløpig gjelder den 7,8 millioner pund store avtalen bare levering av fem busser.
Men Boris Johnson som har fått gjennom en meget kontroversielt avgift for kjøring i indre by, og som ser ut for å få støtte for et enormt elektrifiseringsprogram kommer sikkert til å få de bussene han ønsker også. Når han finner ut at det er disse han virkelig vil ha.