-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Fra Volvo til Iveco
Tungbilgruppen i ACEA, sammenslutningen av europeiske bilprodusenter, har valgt Alfredo Altavilla fra Iveco, til ny formann etter Volvos Leif Johansson.
- En av sektorens viktigste oppgaver er å komme ut av krisen samtidig som vi fortsetter å holde på vår posisjon som verdens teknologiledende produsenter” sier Alfredo Altavilla som nå skal overta formannsklubben i ACEA.
ACEA organiserer alle de store europeiske bilprodusentene og har en egen gruppe for de tunge. Det inkluderer Daimler Trucks, DAF Trucks, Iveco, MAN Truck & Bus, Scania, Volkswagen Commercial Vehicles og Volvo Group. Mer komplett kan det vanskelig bli.
Les også: Skifte i Iveco-toppen
I tillegg til at sammenslutningen er nyttig for de av oss som er ute etter statistikker og faktainformasjoner, har den stor betydning når det gjelder påvirkning og lobbying, med kontor i Brussel.
Som en arbeidsgiver for 1,5 millioner mennesker, er det en meget viktig industrigren som politikerne, også av den grunn, gjerne vil høre på.
Nå har Volvos Leif Johansson sittet i et år hvor bransjen begynner å hente seg inn etter finanskrisen – selv om produksjonen fremdeles er under 2008-nivået viste den stigende tendens den siste delen av fjoråret.
Nyesjefen Alfredo Altavilla viser til fremskrittene innen utslippkontroll (nedgang i NOx og partikler på henholdsvis 85 og 95 prosent siden slutten av 80-årene), og han sier at nye regler som kan akselerere utskiftningen av gamle flåter vil alle være tjent med.
Les også: Tungbilsalget opp i Europa i 2010
Som et eksempel på hvor konkret produsentene jobber med ny teknologi minner han på at i 2020 skal brennstofføkonomien pr. tonn-kilometer ha bedret seg med enda 20 prosent. Samtidig gjentar han at investeringer på 6-8 milliarder euro for å møte Euro VI er meget tungt.
Altavilla, 47 år gammel, ble sjef for Iveco i november i fjor. Johansson har sagt at han vil gå av som Volvo-sjef til høsten.