-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Norsk pangstart for Volvo
Etter årets første tre uker, er det ett merke som ikke tviler på retningen.
Etter bare tre uker inn i 2011 er det selvsagt langt igjen, og det er ingen grunn til å trekke for bastante konklusjoner på tynt grunnlag.
På den annen side er det sjeldent feil å gjøre en god start.
Per mandag 24. januar er det solgt 271 lastebiler i Norge, mot 237 i samme periode i fjor. Det er en økning på 14 prosent.
Av disse har Volvo solgt 98 biler, som utgjør drøyt 36 prosent markedsandel. Scania har solgt 64 biler og Mercedes 45 biler.
Les også:
Foreløpig har vi ikke statistikk brutt ned på segmenter. Tallene omfatter altså alle biler over 3,5 tonn.
Men ettersom verken Volvo eller Scania leverer biler mellom 3,5 og 10 tonn, er det derfor god grunn til å anta at tallene viser et realistisk styrkeforhold mellom de to svenske erkerivalene – så langt.
For da sluttstrek ble satt for 2010, var det 101 biler over 16 tonn som skilte de to merkene i Scanias favør, 995 mot 894. Og i klassen 10-16 tonn solgte Volvo kun 16 biler totalt i fjor.
Kilde: Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV)