-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Gode Volvo- og Scania-resultater
I siste kvartal 2010 tjente Volvo 3,4 milliarder. Scania endte på 1,9 milliarder.
Tallene er gode, ikke minst for verdens nest største lastebilprodusent. Men ikke bra nok for analytikerne, de hadde faktisk regnet med 3,9 milliarder. Derfor gikk aksjene 1,9 prosent ned da tallene ble presentert.
Økende råvarepriser, en sterk svensk krone og enkelte produksjonsavbrudd fordi noen underleverandører opplevde hikk i sin produksjon er blant årsakene til dårligere-enn-ventet hos Volvo.
Omsetning på 73,4 milliarder SEK var 23 prosent høyere enn året før. Dermed kan Leif Johansson kommer til å forlate en veldig sunn bedrift når han forlater roret til høsten, etter 14 år. Forslag om et utbytte for hele året på SEK 2,50 er også ganske velkomment. I 2009 var det null utbytte for aksjonærene.
I 2010 klarte Scania altså å avslutte med 1,9 milliard svenske kroner i pluss. Og det med en omsetning som ikke økte med mer enn 26 prosent, til 78,2 milliarder.
I forbindelse med presentasjonen av 2010-tallene sa Leif Östling, Scania-sjefen, for øvrig at så sent som i høst hadde man sett nøyere på et mulig tettere samarbeide mellom MAN og Scania, men at det ”finnes et antall åpne spørsmål, både av kommersiell og juridisk art”.
Et av spørsmålene kan nok knyttes opp mot EUs undersøkelser om et omfattende kartellsamarbeide som later til å omfatte alle de store lastebilprodusentene.
Det kan også være at pågående saker i München mot tidligere MAN-topper om god, gammeldags smøring, også kan blokkere videre samtaler foreløpig.