-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
EU har vedtatt varebil-CO2
EU-parlamentet har banket kommende CO2-krav for varebiler. Også rushavgift for tunge kjøretøy er et hakk nærmere gjennomføring.
EU-parlamentet vedtok i går offisielt de nye CO2-kravene for lette kommersielle kjøretøy, altså varebiler.
Med en gradvis innføring gjennom 2014 til 2016, skal bilprodusentene i 2017 ha maksimalt 175 gram CO2 per kilometer som gjennomsnittsutslipp på varebiler.
Innen 2020 er målet 147 gram i gjennomsnitt.
Og det er et stykke å gå. YrkesBil har tidligere påvist at det knapt finnes en varebil i dag som møter disse kravene – og at varebiler flest ligger i rødfeltet av ny miljømerking.
Lastebilavgifter på vei
EU-rådet vedtok mandag denne uken sin innstilling til direktivutkastet som endrer Eurovignettdirektivet, regelverket som danner rammene for avgiftslegging av tyngre kjøretøy på europeiske veier.
Hensikten med direktivutkastet er å begrense forurensing og trafikkorker. I sitt innspill legger Rådet til rette for at medlemslandene kan ilegge lastebiler en ny avgift for eksterne kostnader.
De vil også kunne tilpasse infrastrukturavgiften til å ta hensyn til trafikkorker. Direktivet skal nå til andregangs behandling i Europaparlamentet.
LES DETALJERT TIDLIGERE YB-SAK: Enighet om nye lastebilavgifter