-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lastebilprodusent utfordrer Facebook
Et nytt globalt internettsamfunn, Worldtrucker, kan i prinsippet erstatte Facebook for lastebilsjåfører. Volvo står bak.
Volvo Trucks lansert nylig nettsamfunnet Worldtrucker. Målet er å gjøre det til verdens største nettsamfunn for lastebilsjåfører
– Vi vet at lastebilsjåfører har sterk yrkesstolthet. Worldtrucker handler om å dele denne lidenskapen for lastebiler og livet på veien, sier leder for Worldtrucker, Paula Kühnel.
En besøk på Worldtrucker viser oss en relativt konvensjonell og enkel nettsamfunnside. Bilder av lastebiler er i fokus – og diverse grupper og forum med lastebil som fellesnevner.
Framgangsmåten er enkel: Man logger seg inn, oppretter profil – og så finner du de fleste ”vanlige” funksjonene du gjerne er vant med på face eller andre nettsamfunn.
Så langt så vel. Og så lenge interessene utelukkende handler om lastebil og kontakt med andre lastebilinteresserte, da er det jo helt perfekt.
Problemet oppstår først om man trenger Facebook også, for eksempel fordi man har andre interesser enn bare lastebil. Da må man altså tåle å logge seg på to steder, ha to profiler, oppdatere to steder…
SPØRSMÅLET man kan stille er selvsagt om ikke Worldtrucker-konseptet hadde vært smartere å opprette innenfor de rammene og den infrastrukturen face allerede representerer?
Du kan se Volvos Worldtrucker her
Og Scania Norge på Facebook her
Volum av brukere er selvsagt ekstremt viktig. I følfge Volvo har nettsamfunnet trukket til seg nesten 10.000 medlemmer i løpet av utviklingsperioden. Lokale samfunn er etablert i ti land.
Og allerede fra begynnelsen ble det besluttet at Worldtrucker skulle være åpent for alle som er interessert i lastebil, uansett hvilket merke de selv kjører. Volvo Trucks som selskap skal holde en lav profil
– De fleste transportselskaper har ulike merker i sin flåte, og alle sjåfører skal føle seg like velkomne, sier Paula Kühnel.
– Vi har ennå ikke sett noen konkurrent som matcher vårt oppsett, og vi tror vi har sjansen til å bli lastebilsjåførers førstevalg over hele verden, sier Paula Kühnel. En norsk språkversjon lanseres senere.