-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lastebilduellen med steintøff andrerunde
Runde 2 av 12 gikk hårfint til Volvo. Bare 0,6 prosent, eller 4 biler, skiller nå de to svenske lastebilmerkene totalt. Men over 16 tonn leder et annet merke...
Opplysningsrådet for Veitrafikken har publisert registreringstallene frem til 1. mars.
Og der, når vi trekker fra Volvos 7 biler under 16 tonn, kan vi fastslå at Scania igjen er i tet i den tyngste klassen – med 0,6 prosents ledelse.
Så tette fighter trigger selvsagt konkurranseinstinktet. Les også:
Selv om Scania eller Volvo til sammen nå har presis 75 prosent av markedet, er det nok ingen av dem som legger seg på latsiden.
Og det er dårlig nytt for de mindre merkene, som alle har forbannet seg på å ta større andel i 2011.
Best an ligger Mercedes, med sine 12 prosent av bilene over 16 tonn. Bak seg har de MAN med 8,1 prosent.
Så følger DAF, Renault og Iveco med beskjedne registreringsantall så langt.
Plass | Merke over 16 tonn | Antall | Prosent |
1 | Scania | 195 | 37,8 |
2 | Volvo | 192 | 37,2 |
3 | Mercedes-Benz | 62 | 12,0 |
4 | MAN | 42 | 8,1 |
5 | DAF | 10 | 1,9 |
6 | Renault | 4 | 0,8 |
7 | Iveco | 1 | 0,2 |
Andre | 10 | | |
| Totalt | 516 | 100 |