-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Skandinavisk angrep på kabotasjereglene
Lastebileierorganisasjonene i Sverige, Danmark og Norge gjør nå felles front mot EU-regler. – Kabotasje har gått ut over fri og rettferdig konkurranse.
Det skriver danske DTL, svenske SÅ og norske NLF i et felles brev til EUs transportkommissær Siim Kallas, melder danske Lastbil Magasinet i dag.
Hovedkravet i brevet er at de nåværende kabotasjereglene – som tillater en transportør å påta seg tre innenriks oppdrag innen en uke i et annet land omfattet av avtaleverket - må gjennomgås på nytt med nytt perspektiv.
- Regelverket bør i større grad ta hensyn til arbeidsmarkedsfaktorer som lønn, arbeidsvilkår og sosiale forhold. Hittil har reglene kun vært bunnet i regulering av markedsadgang, påpeker adm. dir. Erik Østergaard i danske DTL.
- Den nåværende kabotasje trafikken har gått ut over fri og rettferdig konkurranse.
I brevet tar organisasjonene opp ytterligere to forhold:
* øket adgang for bruk av de lange modulvogntogene, da EU-landenes forskjellige regelverk gjør det umulig å få utnyttet konseptet til transport mellom landene
* øket og mer enhetlig kontroll med lastebilbransjen i de forskjellige landene, da dagens forskjellige regeltolkninger er sterkt konkurransevridende.