-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Dagens dose anleggsporno
Den norske verdensnyheten Megadrive, en veigående 71 tonns anleggskjempe med 8-hjulsdrift, ble spektakulært lansert. Stor bildekarusell.
Nor Slep Megadrive: Actros 6x6-trekker pluss hydraulisk drift på tippsemi
SANDEFJORD, KLAASTAD BRUDD: I et gigantisk 125 år gammelt larvikittbrudd ved Tjølling debuterte Megadrive-konseptet for fagpressen.
Og det var ikke så lite moro å være der, ved fødselen av et unikt norskutviklet produkt. Fordi: Dette har potensial til å bli et betydelig innslag på anlegg og veier verden rundt de kommende årene.
Ved første øyekast likner Megadrive riktignok en ganske vanlig Mercedes Actros 6x6 foran en litt røff tippsemi med bare to aksler.
Les også: Volvo + Volvo = megakaravane
Og så er da også Actrosen med offroad-svingskive den komponenten i konseptet som er nærmest standard. 6x6en er en gjennomprøvd og real anleggsbil.
Dumperkassen er heller ikke veldig avansert, bortsett fra at den er bygget og dimensjonert som en anleggskasse som skal tåle virkelig tøff bruk – og last.
For totalvekten på dette kjøretøyet monner: Med 9 tonn på foraksel, 30 tonn på tandemen og 32 tonn på semiboggien – da snakker vi totalt 71 tonn. Nyttelast i anlegg er rundt 45 tonn.
Les hele saken i Yrkesbil 3/2011 (til høyre), som er hos abonnentene i dag.
Noen data Megadrive™
Trekkbil: Mercedes-Benz Actros 3355AS 6x6/3600 – V8, 551 hk
Semitrailer: Nor Slep megadumpersemi SE-72T, hydraulisk drift på fremre aksling
Ledende partner: Nor Slep as.
Hovedpartnere: Mercedes-importør Bertel O. Steen (bilpartner) og den franske hydraulikkjempen Poclain Hydraulics (hydraulikkteknologi og -komponenter).
Viktige leverandører: Trehnkamp&Gehle GmbH (produsent Gigang aksler), HS penta Srl (produsent tippsylindre), Bevola Norge as (komponenter og akslinger)
Test&Pilotkunde: Hæhre AS