-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
MAN nærmer seg Scania
Det siste årsresultatet sendte MAN-aksjene til værs - og fusjon med svenskene et hakk nærmere.
Analytikerne hadde regnet med 1,40 euro i aksjeutbytte fra MAN for 2010.
Styret slo imidlertid til med 2,00 euro.
Dermed gikk aksjene 3,6 prosent til værs. For i forhold til 2009 var MANs ferskeste resultater glimrende:
- Ordreinngang på 15 milliarder euro mot snaue 10 året før.
- Omsetning 14,7 mot 12 milliarder
- Driftsresultat 1,035 milliarder mot 504 millioner i 2009.
- Og ikke minst det solide utbyttet, mot 0,25 euro pr. aksje i 2009.
Men det som kanskje skapte like mye oppmerksomhet ved presentasjonen av resultatene, var nye signaler på at det nærmer seg et tettere forhold mellom de to store truckprodusentene i VW-sfæren: MAN og Scania.
VW eier 46 prosent av Scania og nesten 30 prosent av MAN og en fusjon, eller annen form for tett samvær, mellom de to har lenge ligget i kortene, men stadig blitt utsatt av mange forskjellige årsaker.
Akkurat nå kan en forsinkelse forklares med de store problemene som har oppstått rundt planene om å få Porsche inn i VW-familien (”jeg liker ikke å ha for mange baller i luften på en gang” har VWs finanssjef nylig sagt).
Les også:
Men Georg Pachta-Reyhofen, MAN-sjefen, hadde også noen bemerkninger om Scania da 2010-tallene ble offentliggjort.
- MAN og Scania er de riktige partnerne for å møte de utfordringene moderne teknologi, for eksempel i forbindelse med hybrid-drift, bringer, var noe av det han sa.
Og dersom han mener det, sier han også samtidig at det begynner å haste med å få gjennomført partnerskapet.