-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Toyota Hiace leder salget
Etter tre salgsmåneder i 2011 er gode gamle Hiace fortsatt mest solgte varebil i Norge med firehjulsdrift.
Oppgangen i varebilsalget fortsatte i mars, dog med noe redusert styrke i forhold til årets to første måneder.
Totalt er det registrert 8300 varebiler etter årets tre første måneder. Det er 26 prosent mer enn på samme tid i fjor, mot 30 prosent for en måned siden.
Det viser ferske tall fra OFV.
Topp tre merker
Volkswagen, Toyota og Ford ligger alle foran både fjoråret og den generelle veksten.
Merke
1. VW 30,8 % markedsandel, 28,3 prosent vekst
2. Toyota 16,0 % markedsandel, 40,9 prosent vekst
3. Ford 9,5 % markedsandel, 32,5 prosent vekst
For VW sin del presterer de fleste modellene greit nok, men det er Touran som virkelig redder oppsiden i forhold til i fjor.
VW har solgt 484 Touraner i år – og som er ren utklassing av andremann i segmentet, Peugot 5008, med 41 biler!
Les også: Duell mellom Touran og 5008
Toyota er på sin side helt og holdent prisgitt pengemaskinen Hiace. Det er solgt 833 Hiacer, som er dobbelt så mye som alle de andre Toyota-modellene til sammen!
Av Hiacene er andelen firehjulstrekkere 94 prosent, eller totalt 786 biler, som gjør det til Norges suverent mest populære firehjulstrekker varebil så langt i år.
Les også: Toyota Hiace i Arctic Trucks-versjon
Ford gjør det bra både med Connect og Transit
Mercedes i 4x4-støtet
4. til 6. plass: Her ser vi at både Peugeot, fjorårets komet, og Citroen sliter litt med å leve opp til fjorårets prestasjoner. De henger derfor noe bak forventede markedsandeler.
Merke
4. Peugeot 8,5 % markedsandel, 13,3 prosent vekst
5. Citroen 7,6 % markedsandel, -0,3 prosent vekst
6. Mercedes 5,9 % markedsandel, 72,2 prosent vekst
Begge merkene er ganske så prisgitt prestasjonene til sine små varebiler Partner og Berlingo. Partner selger brukbart, mens Berlingo sliter litt nå.
Mercedes er derimot godt i siget, som ventet med effekten av at nye Vito tar for seg i markedet.
Og imponerende er det også at 4x4-andelen av Vito så langt er hele 72 prosent, hvilket ikke minst betyr at Mercedes får omsetning på dyre varebiler…
Les også: Test av nye Mercedes Vito 4x4
Nissan imponerer
7. til 10. plass: På de neste fire plassene er det Nissan som virkelig utpeker seg, med nesten 80 prosent salgsvekst. Både Navara, NV200 og Pathfinder er med på å dra opp tallene.
Merke
7. Opel 4,3 % markedsandel, 15,6 prosent vekst
8. Nissan 3,1 % markedsandel, 79,2 prosent vekst
9. Mitsubishi 3,1 % markedsandel, -10,2 prosent vekst
10. Fiat 2,4 % markedsandel, 12,2 prosent vekst
Av disse fire er det etter vårt skjønn Fiat som har sterkest potensial for å løfte seg utover våren, når markedet for øynene opp for nye Doblo.
Som kuriosa kan det nevnes at det er solgt 52 varebiler som IKKE går på diesel så langt i år. Herav 30 fra VW, fordelt på 1 Transporter og 29 Caddyer.