-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Beste påbygg kåres på Mantorp
Lastebilkonkurransen Nordic Trophy er mest kjent for lakk og livsstil, men på Mantorp 27. august kåres samtidig beste påbygg.
For dette er tross alt bruksbiler!
Det svenske Nordic Trophy, og tilsvarende Scandinavian Truck Trophy i Oslo senere i høst, har så rikt lakkerte og utstyrte biler at de aller fleste tror at de står på museum ellers i året.
Men så feil kan man ta – for i det hele tatt å kunne delta i konkurransen, må bilene være registrerte og i daglig drift.
Ta for eksempel den helt utrolige ”Gunfighter” bulkbilen tilhørende finnen Mika Auvinen. Bilen ruller til daglig med sand, kalk og aske i tankene hjemme i Finland.
Se bildene fra Scandinavian TT på Oslo Motor Show 2010 her
Den svenske NT-finalen går av stabelen til helgen, og nærmere 200 biler er påmeldt helgens konkurranse.
Og det handler altså langt fra bare om glitter og stas. I kategorien beste påbygg er det bilens brukskvaliteter som bedømmes:
Hvor godt dimensjonert påbygget er til bruket, hvor smarte løsninger som er tatt i bruk også videre. I tråd med tiden er det selvsagt bonuspoeng for å tenke drivstofføkonomi og andre miljøtiltak.
Til denne klassen er det en egen ekspertjury som kårer, sammensatt av representanter for de store lastebilprodusentene og svenske ”Lastfordongruppen”.
Stedet er motorbanen Mantorp Park utenfor Linköping, snaut 450 kilometer fra Oslo. Det bør være verdt en tur.