-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Allkopi først i Norge med el-varebil
Dokumentspesialisten Allkopi bytter kommende mandag ut en fjerdedel av bilparken sin med elektriske varebiler.
YrkesBil har tidligere kunnet melde at Posten-Bring kom til å bli de norske pionerene på Fords elektriske utgave av Connect.
Nå blir det likevel Allkopi som mandag 29. august setter i drift de første bilene.
- At vi får våre biler ørlite før Posten-Bring har kun symbolsk verdi, men vi synes likevel det er morsomt å være først, medgir Roger Finstad, som er salgs- og markedsdirektør i Allkopi Service Point AS.
Allkopi har i utgangpunktet en stall på 20 biler, og det er fem av disse som nå skiftes ut. Bilene fordeles på henholdsvis Stavanger, Kristiansand, Bergen og Oslo. To av bilene skal gå i Oslo.
Finstad kan fortelle at bilene settes i drift i ruter som passer best mulig til de ”elektriske kvalitetene”, ergo med lettgodskjøring i bysentrum.
Les også på YrkesBil.no:
Prøvekjørt elektrisk Mercedes Vito
Prøvekjørt elektrisk Renault Kangoo
IAA: Den elektriske yrkesbilmessen
- Men foreløpige beregninger viser at elektriske varebiler fortsatt er relativt dyre. Får dere regnestykket til å gå opp? Eller går det på konto for markedsføring?
- For oss er dette alvor, ingen gimmik. Fem biler er kanskje ikke det store volumet, men for oss utgjør det jo 25 prosent av bilparken, påpeker Finstad.
- Vi har tro på dette konseptet, og med riktig bruk av bilene er det en vinnvinn-situasjon for både oss og miljøet.
Det er Ford-forhandler og eneforhandler av elektrisk Connect, RøhneSelmer, som levere bilene. RøhneSelmer har tidligere i år uttalt at målet er å selge 300 elektriske Connecter i år.
Artikkelen har foreløpig kun illustrasjonsbilde av bilene. For deg som er vant til å se Allkopis røde fartsstriper ute i trafikken, vil du fra mandag kunne skille ut de elektriske bilene på at de har grønne dekorelementer innimellom de røde.
Pluss at registreringsskiltene selvsagt vil ha bokstavene EL. Mer om Ford Motor Company og Azure Dynamics Corporation her