-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny singelcab fra VW
Bilen har 2,2 meter langt plan og et lasteareal på 3,57 kvadratmeter.
Det er selvsagt Amarok i singekabinutgave det er snakk om.
VW presenterte i dag den for såvidt lenge ventede utgaven av pickupen som har fått strålende karakterer i pressen, ikke minst i YrkesBil.
Med kun en seterad blir lasteplanet hele 65 centimeter lenger enn på den doble Amaroken, samtidig som VW lover at dette er en riktig romslig enkeltkabiner.
I praksis betyr det både rom til å skyve setet langt bak - og til å plassere gjenstander og bagasje bak setet.
Bilen leveres med tolitersmotor og henholdsvis 122 og 163 hester. Bilen bygges faktisk med tohjulsdrift, men jeg regner med at det i all hovedsak er versjonen med innkoblbar 4Motion og reduksjonsgir som er mest aktuell for Norge. Foruten elektroniske diffsperrer, kan bilen også utstyres med mekanisk sperre på bakakselen.
Sikkerheten er som vi kan vente vel i aretatt fra VWs side, med ESP og full airbagpakke som standardutstyr, og Amarok har oppnådd 4 stjerner i krasjtest hos Euro NCAP.
Og det trenger ikke se trist og nøkternt ut å kjøre pickup: VW tilbyr en omfangsrik stylingpakke også for singecab-varianten.
Singelcaben er i skrivende stund tilgjengelig for bestilling i Tyskland, til en startpris på 19.500 euro for enkleste utgave (med bakhjulsdrift)
I Norge koster i dag billigste variant (med firehjulsdrift) av Amarok doublecab rett over 250.000 kroner eks. mva. Vi tipper singelcaben kan forventes å starte 10-15.000 kroner under dette.