-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Drivstoffkjede venter økt forbruk
Dieselforbruket kommer til å gå opp i Europa neste fem år. Årsak
Statoil-kjeden, det vil si Statoil Fuel & Retail, er ledende i Skandinavia på salg av drivstoff til veitransport.
På et investorseminar i Oslo tirsdag denne uken kommer det fram at de venter økt dieselforbruk både i Skandinavia og Europa kommende fem år.
Nye energiformer, dvs. elektriske biler og annet, vil ha lav påvirkning på det totale volumet.
- Vi ser en økning i drivstoffetterspørselen i hele Europa, hovedsaklig drevet av en økning i antall kjørekilometer, sier Lars Gaustad, EVP Road Transportation Fuel, i følge nettstedet Euroinvestor.no.
Gaustad viser også til McKinsey-analyse som viser at drivstoffetterspørselen vil øke med 0,8 prosent årlig i Skandinavia frem til 2016, og 2,2 prosent i samme periode for hele Europa.
Det opplyses samtidig at bruttofortjenesten så langt i 2011 økt i forhold til 2010, til tross for høyere kostnader.
- Dette viser at det er mulig å skyve kostnadsøkningen over på forbrukerne. Konsolideringen i bransjen har redusert risikoen for irrasjonell oppførsel og priskriger, mener altså Lars Gaustad.
YRKESBIL MENER: Som i det minste forutsetter at transportørene som betaler drivstoffet klarer å viderefordre kostnaden til transportkjøperen.