-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lavere avgifter på yrkesbiler
Det er nesten ikke til å tro. Avgiftene for omregistrering av næringskjøretøyer er i snitt redusert med 20 prosent i 2012. Se den nye prislisten.
Allerede i forbindelse med forslaget til statsbudsjettet 6. oktober i fjor kunne YrkesBil avsløre de hyggelige nye avgiftssatsene.
Nå er de virkelighet:
- I praksis er det 4000 til 6000 kroner billigere å omregistrere en nyere, tung lastebil.
- Og man får hele 10.000 kroner i «avslag» på en 1-2 år gammel tung tilhenger.
Bakgrunnen for reduksjonen var et grovt misforhold mellom norske avgiftssatser og det som praktiseres i våre naboland.
I fjor kostet det grovt sett fra 20.00 til 30.000 å omregistrere en nyere brukt lastebil. Og tilhengere nesten like mye.
Konsekvensene av de høye kostnadene er at mange brukte biler omsettes utenfor Norge.
Forhåpningene med de nye avgiftssatsene er selvsagt at flere biler omsettes i Norge – noe som selvsagt vil styrke avgiftsinngangen.
Og det trengs vel, for totalt anslås reduksjonen til å koste staten 100 millioner bare for næringskjøretøyene.
Endringen reduserer også fordelen bruktimport har i dag har sammenlignet med tilsvarende bruktbil som omregistreres innenlands.
Omregistreringsavgiften for 2012 - KLIKK FOR PDF
Last ned, skriv ut og heng opp tabellen med de nye - og lavere - satsene for omregistreringsavgift i 2012. De gjelder allerede!