-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Amarok blir europeisk
Volkswagens nye pickup har en fin kombinasjon av nytte og komfort. Men tysk, det er den langt ifra.
Amarok var den klare vinneren av vår store pickuptest for halvannet år siden, og ikke overraskende er den godt mottatt i markedet.
I sitt første hele salgsår, 2012, var det kun etablerte Toyota Hilux som slo Amarok i pickup-klassen med 962 mot 680 biler i følge registreringsstatistikken fra OFV.
Så langt har de norske Amarok’ene måttet gjennom en lang sjøreise før de kom til landet, modellene er nemlig produsert i Pacheco i Argentina.
Men nå skjer det endringer, heretter skal pickupen også produseres ved VWs gigantiske anlegg i Hannover. Derfra skal det hver dag rulle 185 Amarok av samlebåndet, tilsvarende en årstakt på 40.000 biler for markedene i Europa og Afrika.
Med produksjon i Hannover vil ventetiden bli kortere for europeiske kunder. Amarok SingelCab skal fortsatt produseres i Argentina, og fabrikken skal fortsatt produsere de andre variantene for markeder i Latin-Amerika og Australia.
VW-fabrikken i Hannover har lange tradisjoner med å produsere nyttekjøretøy. Siden 1956 er fem generasjoner av VW Buss levert fra fabrikken med til sammen 8,5 millioner av modellvariantene Transporter, Caravelle, Multivan og California.
I tillegg er om lag én million av LT, Taro og MAN-G lastebiler produsert ved fabrikken som også har levert noen titusener Beetle og en rekke skreddersydde biler basert på Multivan.
Fabrikken i Hannover er meget effektiv, har høy kapasitetsutnyttelse og er godt egnet til å produsere flere modeller samtidig. I tillegg til nyttekjøretøyene og nå Amarok, leverer fabrikken også ferdig lakkerte karosserier av Porsche Panamera.