-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Splitter ny XF fra DAF
IAA HANNOVER: Det nye flaggskipet får blant annet LED kjørelys og automatisk nødbrems.
I følge seg selv er DAF Europa-ledende på trekkbiler, faktisk foran Mercedes i antall biler på det europeiske markedet.
Nye XF kommer nok også til å overbevise flere når den kommer våren 2013.
I hovedsak har de bygget rundt og forbedret den kjente XF-hytta, men med en rekke forbedringer både på ramme, motor, design og sikkerhetsfunksjoner.
I følge DAF er Super Space-hytten allerede markedets romsligste, med 12,6 kubikkmeter volum.
Motoren er selvsagt ny Euro 6, med den 13-liters Paccar MX-13-motoren, nå med både common rail og variabel turbogeometri.
MX 13 leveres med ytelser på 410, 460 og 510 hester, som gir dreiemomenter fra 2000 til 2500 newton.
DAF lover dessuten dieselforbruk på linje med dagens Euro 5 ATe-modeller (som allerede går svært sparsomt).
Av mange opplysninger, nevner vi designet levetid på 1,6 millioner kilometer, og serviceintervaller på 150.000 km.
Men ikke minst blir det spennende med nye 12- og 16-trinns girkasser fra ZF, med både Ecoroll (frigirsrulling) og det de kaller «fastshift» mellom 11 og 12 gir uten bruk av klutsj. Kan det matche Volvos DSG?
På sikkerhetssiden kommer full rekke med elektroniske hjelpere, inkludert kollisjonsvarsling og påfølgende automatisert nødbrems.
Dessuten kommer DAF med aktiv sjåførassistent til blant annet økonomikjøring. Og når jeg nevner det spesielt, så er det blant annet fordi Volvo IKKE gjør det på sin nye FH.