-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Råtøff ny anleggs-Mercedes
Daimler viser her de første bildene av nok en splitter ny tungbil med navn som begynner på A. Og ny motor med 625 hester og 3000 newton.
ANLEGG: Den utgående versjonen av Mercedes Actros har fått mye kred som anleggsbil.
Men i stedet for å komme med en anleggsversjon av nye Actros, serveres nå de frøste bildene av en helt ny og dedikert anleggsbil. Og navnet?
Arocs.
Spennende nok er noe av det første Mercedes offentliggjør også et motorutvalg som strekker seg opp til 625 hesters ytelse. Hittil har jo Actros OM 471 med 510 hester vært øvre mulighet i den nye Euro 6 motorgenerasjonen.
Top-of-line blir nye OM 473, en 15,6-liters rekkesekser.
Anleggsbilen kommer også med PowerShift 3-kassen som standard. Selv om man ikke skulle tro det nå man ser på skissen fra førermiljøet, som vitterligere har en girspak ved høyrekneet?
I tillegg videreføres konseptet med å differensiere bilene allerede i utgangpspunktet med tanke på volum, vekt og ytelse, slik vi så starten på med Actos og Antos på høstens IAA-messe.
I Arocs kaller man det Loader og Grounder. Førstnevnte med lavest mulig egenvekt for å maksimere nyttelasten.
Grounder er navnet på bilene til de mest krevende forholdene. Men også her snakkes det lav egenvekt, med oppgitt 9250 kilo. På en 8x4/4 betongbil med 32 tonn totalvekt betyr det at man får med 8 kubikk betong.
Og selv anleggssjåfører skal ha det komfortabelt. Nye Arocs tilbys med hele 14 hyttevarianter.
Arocs debuterer offentlig på anleggsmessen Bauma i april 2013.