-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny treseters Renault
Renaults lille varebil Kangoo oppgraderes, og får nå blant annet tre seter. Det er ett mer enn tvilling Mercedes Citan kan by på.
SEATLIFT: Dagens Renault Kangoo ble introdusert i 2008. Den er solgt i flere enn 400.000 eksemplarer på verdensbasis, og rangerer som Europas mest solgte varebilmodell i Europa i 2012 med en markedsandel på 17,4 prosent.
Bilen finnes i en rekke Varianter. Her hjemme leveres den som kort og lang varebilutgave, og som elektrisk bil, Kangoo Z.E. I tillegg selges den som 5-seters flerbruksbil.
Face’n seatlift
Ikke uventet har bilen nå fått ny front i tråd med Renaults nye designspråk, dessuten nye sidespeil og baklykter.
Minst like viktig er nok at alle versjoner av Kangoo Express varebil nå kan leveres med tre forseter.
Det er en fordel som hittil kun de franske konkurrentene Partner/Berlingo har hatt. Og det vil være med på å fremheve bilen fra sin tyskmerkede tvilling Citan
Motor og service
Renault varsler samtidig nye motorer med «de laveste forbruk- og utslippstallene i bransjen».
Dieselmotorene på hhv. 75 og 90 hester har begge et oppgitt snittforbruk på 0,43 l/mil, som gir et CO2-utslipp på lave 112 g/km.
I tillegg er bilene utstyrt med en ECO knapp som visstnok kan hjelpe føreren med å redusere drivstoff forbruket med opptil 10 prosent.
Minst like økonomisk er det nok at serviceintervallene økes fra 30.000 til 40.000 kilometer.
Og epost og lys i bilen
En helt ny funksjon som varsles er dessuten et «R-Link-system», der føreren gjennom en 7-tommers skjerm får tilgang til TomTom-navigasjon, radio og kan laste ned epost direkte i bilen.
Den elektriske utgaven Kangoo ZE får også en såkalt Voice Funksjon: Bilen gir fra seg en lyd ved kjøring opptil 30 km/t for å gjøre forgjengere og syklister oppmerksom på at det kommer en lydløs elbil.
Alle Renault Kangoo produseres på Renaults Maubeuge fabrikk i Nord-Frankrike, hvor for øvrig også søsterbilen Mercedes Citan produseres. Kangoo Z.E. ble for øvrig kåret til Årets varebil i Europa 2012, og er Europas mest solgte elbil med 7.000 solgt i 2012.