-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Svensk lastebilrally
KNIVSEGG? Scania leder med 42 biler over Volvo. Men i helgen svarte Volvo med å sende 42 nye FHer i kortesje over Svinesundsbroen
STATISTIKK: Vel halvveis i mars kan vi slå fast at det svenske lastebilrallyet fra 2012 fortsetter med uforminsket styrke i 2013.
Vi skal riktignok ikke underslå at salget totalt sett fortsatt ligger rundt 5 prosent under 2012 på samme tidspunkt. I likhet med vinterklimaet er det altså en viss nedkjøling i salgstakten.
Kampen mellom Scania og Volvo om hvem som skal ta markedsledertittelen er likevel minst like skarp som i fjor.
Per 18. mars viser tallene fra Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) at Scania jobber hardest.
Totalt 284 biler fra Södertälje er registrert så langt. Det er 10 prosent under 2012-tall så langt, men for mars separat kan Scania så langt notere seg 18 prosent framgang.
Og det forspranget dette medfører kan de kanskje komme til å få god bruk for.
For selv om Volvo så langt i år ligger 20 prosent bak sine tilsvarende 2012-prestasjoner, er det etter alt å dømme bare snakk om at merket tar et dypt magadrag før de pøser ut sine nye biler på markedet.
Med 242 biler per 18. mars, ligger Volvo 42 biler bak Scania. Men vi jo vet at de nøyaktig 42 første av de nye FH kom i kortesje over Svinesund på lørdag.
Blant kundene som hentet de første bilene (bildet under), var Knut Enger Transport, Utne Transport, Veøy og Pleym Transport. Dette er biler som nå er i ferd med å registreres på trafikkstasjoner landet rundt.
Av de øvrige merkene bremser Mercedes fortsatt med 23 prosent målt mot 2012, selv om mars ser noe bedre ut.
MAN er den eneste av de fire store som kan notere vekst, med 9 prosent bedring målt mot 2012.
Av de tre mindre merkene, er det DAF som har høyest vekstprosent. Med 45 biler totalt hittil i år ligger de imidlertid bare 1 skarve bil foran Iveco med 44.
Renault ligger et stykke bak med totalt 36 biler. Men det er ikke lenger bak enn at det fort kan snu når Volvo som ny Renault-distributør får stokket bena skikkelig.