-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Amarok leker muskeltruck
Det sier seg selv at også Amarok vil være med når slekta rocker ved østerrikske Wörthersee denne helgen.
R-Line er det offisielle navnet på Volkswagens stylingpakker. Nå føyer de til et nytt R-begrep, den bola Amaroken som er med på GTI-festen i Østerrike denne helgen kaller seg R-Style.
Denne spesielle modellen dreier seg selvfølgelig litt om ekte muskler, men det meste er stylingdetaljer, som – om de ikke finnes i dag – sikkert vil bli gjort tilgjengelige gjennom VW-katalogen, før andre styling-leverandører kaster seg på denne vogna.
Det største inntrykket gjør 6 cm bredere skjermer som er der for å gi plass til 22-tommerne som er påført 295/35 performance-dekk. Dessuten har vi et utvalg front- og hekkskjørt, side-skjørt, spesielle fangere og en slags diffuser bak som inneholder twin-rør. Og selvfølgelig LED-lys rund baut.
For å gi utseendet litt troverdighet har man lagt oppi en 3-liters TDI-motor som gir 272 hester og 600 Nm. Automaten byr på 8 trinn og det hele skal få bilen til hundre på 7,9.
Men som amerikanske nettsteder skriver (og USA og Canada er faktisk et av de få områdene i verden der Amarok ikke selges), en 20 år gammel GMC Cyclone ville ledd av disse prestasjonene og kalt bilen for søt.
Men her i Europa ser den i hvert fall ut som tilnærmet alvor.
Innvendig er det selvfølgelig også gjort mye, sportsseter og et helt annet dashbord, men jeg tror at den detaljen jeg liker best er den nesten-spoileren som bygger ut bak taket og ut over planet. Med seter bak der i vinden, og med en skikkelig takluke som kunne løftes ut, hadde du hatt en Targa som ut-targatet alle Targaer.
Men det er dessverre åpenbart at det ikke var akkurat det designerne hadde sett for seg. Mitt forslag hadde imidlertid passet glitrende til en utagerende Wörthersee-festival.
LES OGSÅ: