-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nissans London-taxi
Nissan NV200 har blitt valgt som New York City Taxi of tomorrow. Nå står London for tur.
Siden høsten 2012 har Nissan testet ut en variant av NV200 som skal skreddersys for å tilfredsstille de nye kravene som stilles til Londons taxier. Den siste tiden har lett maskerte biler kjørt rundt i realistiske omgivelser i metropolen.
Nissan har skreddersydd flerbruksbilen for London, hvor Nissan Design Europe har gjort en jobb de selv gir uttrykk for å være strålende fornøyde med. Det er samme team som står bak Qashqai og Juke, så man kan trygt si de har tatt sjanser tidligere også.
Den nye taxien skal være leveringsklar fra desember 2014 og er utstyrt med en moderne 1,6-liters dieselmotor og automatgirkasse. Den har et oppgitt CO2-utslipp på 179 gram per kilometer og NOx-utslipp på 10 mg/km – langt gunstigere enn tallene dagens London-taxier opererer med.
I løpet av 2015 skal Nissan også lansere en taxi med elmotor, basert på eNV200.
LES: Nissans el-offensiv
Taximarkedet i London er ikke noe nytt for Nissan – deres 2,7-liters dieselmotor ble benyttet i FX4 Fairway og TX1 på 1980- og 90-tallet og opparbeidet seg et godt rykte for sin slitestyrke.
Ved å skreddersy taxien for London har Nissan måttet forholde seg til strenge rammer. For eksempel skal alle taxier ha en vendediameter på maks 25 fot (7,6 meter) og vippeseter i andre seterad.
Nissan-utgaven har dessuten skyvedører som gjør det lett å få inn en rullestol, og passasjerene kan få ladet sine telefoner via USB- og 12V-uttak mens de er underveis til sitt mål.
Ifølge Nissan er designen spesialutviklet for å ta vare på stolte tradisjoner fra de legendariske Hackney Carriages som har preget bybildet. Teknologien er likevel topp moderne, det benyttes for eksempel LED’er i taklampa.
Det blir definitivt ikke det samme å sette seg inn i en Nissan London Taxi som i en av de gamle gode, men livet må vel gå videre?