-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Dieselprisen opp og ned
Fra juni til juli i år steg dieselkostnadene med 1,8 prosent, men ligger fortsatt 0,5 prosent under nivået for 12 måneder siden, melder SSB.
KOSTNADER: Statistisk sentralbyrås månedlige kostnadsindeks for lastebiltransport viser fortsatt i sum hyggelige tall for juli 2014.
Siden desember i fjor har den månedlige kostnadsveksten (målt mot samme måned året før) falt jevnt og trutt.
Den totale kostnadsindeksen for juli 2014 målt mot juli 2013 ligger nå på 2,3 prosent. Det er laveste nivå for siste 12 måneder (minst, for SSB-grafen stopper der).
Så langt i år ser med andre ord kostnadsutviklingen lovende ut for norske transportører.
En viktig bidragsyter i indeksen er drivstoff, og selv om dieselkostnadene økte med 1,8 prosent fra juni til juli, ligger den altså fortsatt 0,5 prosent under nivået for 12 måneder siden.
Den underliggende kapitalkostnadsindeksen har det omvendt. Den gikk ned 0,6 prosent den siste måneden, men fra juli 2013 til juli 2014 har den steget med 1,0 prosent.
Også delindeksene for administrasjonskostnader og reparasjons- og servicekostnader har økt betydelig fra juli 2013 til 2014. Administrasjon har økte med 3,6 prosent. siste 12 månender, mens reparasjon/service økte med 4,4 prosent.
Du kan lese flere detaljer på SSB her.