-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Tollvesenet ringte på
Glenn Main Henriksen fra Tønsberg fikk seg en overraskelse da Tollvesenet ringte på døra. De ville sjekke hans Volkswagen Touran varebil.
Og kontrollen av bilens varerom viste i følge Tønsbergs Blad at varerommet var 4,5 cm for kort. Dermed krevde de at bilen ble omregistrert til personbil.
Inkludert rabatt for bilens alder kom regningen på 30.000 kroner. Hadde bilen vært nyere ville prisen blitt på mellom 100.000 og 160.000 kroner.
Henriksen hadde kjøpt bilen brukt av en bilforhandler i Østfold og den ble utlevert med grønne skilter. I vognkortet står det at bilen er «varebil klasse 2».
Tar stikkprøver
Tollvesenet hadde oppdaget bilen da den sto langtidsparkert. De hadde reagert på skilleveggen og ønsket en sjekk.
Avdelingssjef Øyvind Lorentzen ved avdelingen for økonomisk kontroll i Tollregion Sør-Norge, vil ikke til Tønsbergs Blad si hvor ofte de kontrollerer varebiler.
- Dette er noe vi gjør hele tiden, sier han diplomatisk.
Det er den som eier bilen som plikter å forvisse seg om at bak skilleveggen er det plass til en kassa med målene 140 cm lengde x 105 cm høyde og 90 cm bredde.
Det vil si plass til den såkalte «statskassa».