-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
BMWs pickup
Nå som vi har hørt om Mercedes sin kommende pickup kan vi jo begynne å spekulere på BMWs. Noen (falske) spor finnes.
BMW selv startet pickup-snakket ved å gjøre en aprilsnarr en gang, der de hadde morfet en M3 cabriolet til en flat-bed.
Bilen ble første observert da den kjørte noen heftige runder på Nordsløyfa i kamuflasje. Spekulasjonene gikk på om noen hadde kledd opp en «ute» så den skulle se ut som en BMW, men det lekket snart ut at det var BMW M som hadde bygd den som en aprilsnarr.
Noe man selvfølgelig hadde gjort i lengere tid i Australia – på ramme alvor. Der er jo hver annen bil en «ute», så hvorfor ikke også en BMW?
En gøyal hjemmeside der nede presenterte en annen BMW Ute tilbake i 2013. Denne var basert på en E 53 X5 med V8 automat.
Bilen ble bygget av Motorline BMW. Men selv om dette er en av de større BMW-forhandlerne i Australia, blir det jo helt galt å antyde at prosjektet er halvoffisielt.
Studentbil
Den tredje utgaven vi viser, og den mest profesjonelle, har heller ikke noe med BMW å gjøre. Den er bygget av studenter ved Clemson Universitetet i South Carolina – og selv om BMW har bidratt både med donorbil og designråd, er ikke denne heller i nærheten av å være BMWs.
På Clemson har de en egen linje hvor de lærer å bygge konseptbiler. I 2013 var det en Mazda de gjorde til en prototype, og i fjor altså en X3.
Den har fått en X4-lignende taklinje, og har fremdeles plass til fullt sett passasjerer, men bak den bakerste benken har det skjedd ting. Åpner du bagasjebærermulighetene, vil bakruta trekkes inn i taket og hekken åpnes opp – en svingdør på hver side gir plass for planet som sklir ut.
Mye plass er det ikke, og spesielt praktisk er det ikke, men det er i hvert fall en annerledes idé.
Jeg tror nok imidlertid at dersom BMW skal følge i fotsporene til Mercedes-Benz og bygge sin egen pickup, bør de komme opp med bedre forslag enn disse.