-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Rødt lys for MAN
Frankfurter Allgemeine Zeitung har i dag en stor historie der det egentlig slås fast at VW Gruppen har bestemt at MAN skal raderes vekk fra kartet.
I mer enn 250 år har forløperne til det tradisjonsrike MAN-konsernet bestått.
I dag har VW-gruppen et flertall av aksjene, de flytter MAN inn under Truck and Bus holding-paraplyen, sammen med Scania. Ny toppsjef er rekruttert fra Daimler, og nå skal selskapet oppstykkes og raderes bort og navnet ende opp som bare en juridisk enhet.
Dette siste i følge dagens FAZ.
Alt som heter lastebil og buss skal inn under VW Truck and Bus, motorer, girkasser, turbiner og andre aktiviteter skal splittes ut og «alle MANs funksjoner skal nøye gjennomgås» ifølge FAZ’ annenhånds referat fra et stort møte i MANs bedriftsforsamling i går.
Det er ikke sagt noe om hva som skal skje med merkevarene, men Volkswagen har lenge mast på en bedre synergi mellom Scania (som de eier 100 prosent) og MAN. Hvis FAZ-historien stemmer er dette er opplagt forsøk på å piske det ønskede samarbeidet skikkelig i gang nå.
Man kan forstå VW-Gruppen. Avisen forteller at den har investert 20 milliarder euro i holdingselskapet så langt, og den antyder også at Bus and Trucks med tiden kan gå på børs for at i hvert fall noen av investeringene kan komme litt fortere tilbake.
FAZ spør også om hva som kommer til å skje med MAN-sjefen Georg Pachta-Reyhofen og hva som kommer til å skje med administrasjonssentralen i München, nå som det er klart av Bus and Truck skal legges til Hannover.