-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Transportmessa i bilder
Tre dager med messe i vekslende vær er over. Var det riktig å flytte messa fra Gardermoen til Hellerudsletta? Se også Bjørn Magnussens oppsummering.
Mye var endret fra treffet på Gardermoen, der arrangementet var lagt på hver side av en lang gammel flystripe. Alle besøkende fikk møte utstillerne både på vei inn og på vei ut.
Nå var utstillerne spredt over flere områder, et utendørsområde der lastebiler og tungt utstyr var presentert, den nye innendørshallen der firmaer viste sine produkter fra messestands og den gamle hallen med varebiler i dunkel belysning. Fant de besøkende fram til alle utstillerne?
Tidspunktet var også endret. I fjor ble messa arrangert i begynnelsen av september. I år gikk den av stabelen i «midtsommerhelgen», noe som gikk ut over besøket av skoleelever.
Kun et fåtall hadde tatt turen på årets siste skoledag. På de to første dagene var messa lite besøkt. Hadde transport-Norge tatt ferie?
I ettertid vil spørreundersøkelser blant utstillere og besøkende gi svar på om det var riktig å flytte messa.
Noen som utnyttet det faktum at Volvo og Scania hadde valgt ikke å delta på messa, var Mercedes. De slo på stortromma med romslig stand, scene og Hellbillies-konsert to ganger på lørdag, noe som skapte stor stemning på uteområdet.
En populær happening blant sjåførene er konvoien som går fra Oslo og Drammen fredags kveld. Vi så starten fra Color Line og det var artig å se blide og stolte sjåfører vinke tilbake i det de la avgårde mot trailercampen ved Gardermoen med lysene på og tuting i hornene.
SE STORT BILDEGALLERI UNDER SAKEN
Messegeneral Bjørn Magnussen har sendt ut følgende oppsummering:
"Oppgradering ble til forundring…
Rart å våkne dagen der på, konstatere at oppgradering av messa ble til forundring vedr. publikumstall. For ingen i transport-Norge hadde drømt om lavere besøkstall enn sist. Engasjerte utstillere skal som vanlig få bestemme hva som skjer videre, hvor det så langt går igjen; “flytt messa tilbake til Gardermoen!” Lørdagen fikk imidlertid godkjent som karakter hva antall publikummere angår. Samtlige utstillere mottar et evalueringsskjema om kort tid.
Ingen tvil om at lastebilimportørenes bekjentgjøring i desember i fjor, om nei til deltakelse, har gjort sitt til at folk uteble. Selv om de fleste av dem endret mening rett før og ble med – allikevel. Men, uten de fraværende markedslederne Volvo og Scania er det bare å innrømme at deres horder er i store antall, og dermed preger statistikken merkbart når mange av dem uteblir. For aldri har vi sett færre ikledd typiske Volvo og Scania jakker. Samtidig som det publikum som var tilstede gikk rett i fanget til konkurrentene, som stilte med biler som anno 2015 ikke er så langt bak “Made in Sweden,” som tilfelle var bare for et tiår siden…
Det vanket svært mye kritikk mot svenskenes uteblivelse fra så vel publikum som utstillere. Men har de ikke lyst til å møte sitt publikum så er det selvfølgelig deres soleklare rett til å utebli. Flere påbyggere imidlertid fortalte om Volvo og Scania chassis som ble fremskyndet for å nå messa, så ingen tvil om at svenskene fortsatt ønsker å nå sitt publikum.
Nytt i år var at vi slapp til varebiler og buss i sin en egen messehall. Et forsøk for å finne ut om denne delen av transport også har sitt publikum i form av å være messebesøkende, hvor resultatet dessverre bevitnet om at så ikke var tilfelle.
6406 publikummere og de fleste av dem ankommet langveisfra, fikk se masse bra transportmateriell på et flott messeanlegg i 2015. For øvrig et messeanlegg under utbygging, som vil fremstå som enda flottere allerede om kun få måneder. Allikevel, alle hadde håpet på flere publikummere under årets transporthappening.
Hyggelig hilsen Bjørn Magnussen
Arrangøransvarlig: TRANSPORTmessa"