-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
100-åringen Isuzu spurtet til seier
Riktignok er det i 2016 Isuzu fyller 100 år, men merket gjennomførte en enorm spurt i desember. Det førte modellen D-Max til toppen av registreringsstatistikken for pickupsegmentet.
Ved utgangen av november lå D-Max bak Toyota Hilux og Volkswagen Amarok med flere titalls biler.
Men med en økning i fjorårets julemåned på formidable 133 prosent klarte Isuzu å kjøre forbi konkurrentene.
Avgiftsøkning
I 2015 sett under ett økte Isuzu D-Max med hele 56 prosent, fra 630 registreringer i 2014 til 984 i fjor.
Det er ingen tvil om at avgiftsøkningen som trådte i kraft 1. januar i år, er en av hovedårsakene til den sterke økningen på tampen av året. Isuzu kjørte massive kampanjer som spilte nettopp på dette. Vi har spurt salgssjef for Isuzu hos importøren RSA, Steinar Dokken, hvor mange biler de solgte som en direkte følge av kampanjen.
– Det er klart at det bidro til noen ekstra salg i desember, men det er vanskelig å gi noen eksakte tall. Desember er normalt en god salgsmåned, svarer Dokken.
– Flere årsaker
– Hva kan du si om bakgrunnen for den kraftige økningen deres i 2015?
– Det har nok flere årsaker. Isuzu er et bra produkt med sterke spesifikasjoner, og god driftssikkerhet. Bilene er laget av en lastebilprodusent, og det merkes ved at de er solide. I tillegg vil jeg trekke frem dyktige forhandlere, bra modellutvalg og god kvalitet som viktige årsaker, sier salgssjefen.
Kundesolgte biler
– Hvor mange av desemberbilene ble kjøpt av kunde og hvor mange ble registrert opp for senere salg?
– Alle Isuzu som ble registrert i desember var kundesolgte biler, men på grunn av veldig stor pågang så rakk ikke alle forhandlerne å levere alle bilene. Derfor har noen blitt utlevert til kunde nå i januar. Det ble ikke registrert opp biler for senere salg, om vi ser bort fra cirka 10-15 demobiler som ble tatt ut fordi forhandlerne solgte de som de hadde. Bilene ble ikke registrert for å booste salgstallene, forklarer Dokken.
PS. Som nevnt fyller japanske Isuzu 100 år i 2016. Bilmerket kan vise til den lengste historien av alle japanske bilmerker. De var blant annet en av verdens største produsenter av dieselmotorer, og den første lastebilen ble produsert allerede i 1922. Fabrikken er i dag blant det største produsentene av nyttekjøretøy.