-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
– NTP tar nytte-transporten på alvor
Forslagene som ble lagt frem til Nasjonal transportplan mandag viser at etatene har et realistisk bilde av fremtidens transportutfordringer, mener Norges Lastebileier-Forbund (NLF).
– Det er gledelig å se at transportetatene ønsker å ta tak i vedlikeholdsetterslepet på en skikkelig måte, sier administrerende direktør i NLF, Geir A. Mo i en pressemelding.
Under mandagens presentasjon av forslaget til Nasjonal transportplan 2018-2029 ble det klart at etatene ønsker å bevilge inntil 60 milliarder for å fjerne etterslepet i vedlikehold i løpet av neste NTP-periode.
– NLF har lenge jobbet med å gjøre beslutningstakere bevisst det enorme behovet for vedlikehold på vegnettet. Hvis forslaget om bevilgningen får gjennomslag, vil det være en stor seier for trafikksikkerheten i tillegg til å øke fremkommeligheten for nyttetransporten, forteller Mo.
LES OGSÅ: Innen 2030 skal halvparten av nye lastebiler ha null utslipp
Selv om pengesummen er sårt etterlengtet, reagerer NLF likevel på at fylkesveiene er utelatt fra NTP-forslaget.
Grunnlaget fra etatene viser til et behov for drift og vedlikehold på fylkesveinettet på 129 milliarder i perioden. Kommunenes Sentralforbund (KS) har uttalt at fylkeskommunene med dagens rammer ligger an til en underfinansiering på mellom 1,5 og 2 milliarder kroner hvert år.
– I tillegg til det eksisterende forslaget bør det derfor også på plass et nasjonalt program for å ta igjen vedlikeholdsetterslepet langs fylkeskommunale veier, slik vi har foreslått ved flere anledninger, sier NLF-direktøren.