-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
VW Touran kommer ikke som varebil
Volkswagen-importøren har brukt lang tid, men nå har de bestemt fremtiden for Touran som varebil.
– Touran vil ikke bli klasse 2 varebil i Norge, og avgjørelsen er definitiv.
Det sier Volkswagen-direktør Ulf Tore Hekneby (bildet) hos Harald A. Møller til bransjenettstedet BilNytt.no (krever abonnemenet).
– Etter omfattende tester og vurderinger er vi kommet til at det blir for dårlig plass til fører og passasjer foran skilleveggen, fortsetter Hekneby.
Vanskelig
Volkswagen-sjefen sier det har vært en vanskelig avgjørelse.
– Hadde plassen vært tilstrekkelig, ville vi nok ha solgt 1.000 Touran som varebil årlig.
– Fabrikken har jobbet med løsninger, men deres konklusjon er den samme som vår, konstaterer Hekneby.
17.000 biler
Siden modellen kom på markedet som varebil i 2003, er det registrert over 17.000 nye Touran som varebil i OFVs statistikker.
På det meste (2005) utgjorde Touran over 28 prosent av Volkswagens samlede varebilsalg.
Salget av nye Touran varebil i perioden 2003-2016: