-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elektrisk Renault lastebil i 2019
Volvo Trucks franske søster følger etter og lanserer elektrisk lastebil neste år.
En drøy uke etter meldingen fra Gøteborg om at Volvo starter salget av elektriske distribusjonsbiler i 2019, kunngjør Renault Trucks at de også vil starte salget av en serie elektriske kjøretøy neste år.
De helelektriske lastebilene er designet for bruk i urbane områder, og vil bli produsert på fabrikken til Renault Trucks i Blainville-sur-Orne i Normandie, Frankrike, opplyser produsenten i en pressemelding.
Ti års utvikling
Nylig var presidenten i Renault Trucks, Bruno Blin, i Norge. Han fortalte da at elektrisk drift er en viktig del av selskapets strategi for en bærekraftig transportform i urbane strøk.
Renault Trucks opplyser at de har jobbet med forskning og utvikling av elektriske drivlinjer siden 2009. Ulike tester under virkelige forhold i daglig drift med lastebiler i 12-16 tonns segmentet – i samarbeid med selskaper som Speed Distribution for Guerlain, Stef for Carrefour, Nestlé og Delanchy gruppen – skal ha gitt viktig informasjon og erfaringer om prestasjoner under ulike forhold, batterienes oppførsel, bruk av ladestasjoner og vedlikeholdsbehov spesifikt relatert til elektriske lastebiler.
I tillegg til kjøretøyene som har vært brukt til testing, har også Renault Trucks solgt og markedsført en 4,5 tonns elektrisk lastebil siden 2010 i Europa: Maxity Electric:
– Vår kommersielle erfaring med Maxity Electric har satt oss i stand til å øke kompetansen i nettverket vårt når det gjelder salg, service og reparasjoner av elektriske kjøretøy, forklarer François Savoye som er ansvarlig for Renault Trucks’ strategi for energieffektivitet.
– Dagens elektriske kjøretøy representerer en konkurransedyktig løsning, noe som ikke var tilfelle i 2010, legger han til.
Volvo-hjelp
I tillegg til den betydelige innsatsen som har vært lagt ned i testing for å forstå kundebehov og krav i markedet, har Renault Trucks også muligheten til å dra nytte av ressursene som Volvo gruppen tilbyr i form av forskning og utvikling.
Her har man mulighet til å høste av grundig utprøvd teknologi og utnytte synergier mellom forretningsenhetene, ikke minst når det gjelder elektriske busser. Takket være utnyttelsen av disse stordriftsfordelene, er Renault Trucks nå i stand til å tilby et spekter av kostnadseffektive kjøretøy til kundene sine i 2019.
En dedikert monteringslinje for helelektriske lastebiler er nå i ferd med å bli installert på fabrikken i Blainville-sur-Orne i Normandie.