-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Uptime utvides
Ett år etter at Mercedes-Benz introduserte sin Uptime, utvides tjenesten. Nå inkluderes også traileren.
Formålet med Uptime er å sikre mindre downtime. Her skal bilen overvåkes kontinuerlig slik at service og vedlikehold kan planlegges i god tid.
Daimler har hele tiden sagt at dette er et system med byggeklosser og at man kommer til å legge på nye elementer kontinuerlig.
Nå er det i første omgang informasjoner om trailerens bremsesystem som blir samlet opp og sendt videre. Lufttrykket til bremsene (og samtidig til evt. luftfjæring) og bremsemekanismens funksjon. Informasjonene overføres gjennom kontakten til traileren og sendes til Truck Data senteret og kundeportalen.
Nå skal man ikke bli alt for rørt når Mercedes-Benz forteller at dette utvidede systemet ikke krever mer hardware og ikke skal koste noe for kundene i de 17 markedene der Uptime nå er aktivt. Dette er jo den ideelle måten å lime kunden til produsenten. Frie verksteder har ingen våpen mot noe sånt som dette.
Her sendes altså hele kjøretøyets data fra bilen til serveren hos Mercedes-Benz Service. Der blir dataene analysert. Hvis nødvendig utarbeides spesielle anbefalinger om hvordan og hva som må gjøres. Disse informasjonene fordeles til bileierens flåtesjef, til Mercedes-Benz Customer Assistant Center i Maastricht og til kundens vanlige serviceverksted.
Mercedes-Benz sier at systemet tar seg av en lang rekke forskjellige trailer-varianter, men ikke noe mer om når det blir tilgjengelig i Norge også.
Danmark, Sverige og Finland er blant dem som for lengst er medlemmer av klubben.