-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Vil tillate 34,5 meter lange vogntog i Finland
Transportminister Anne Berner foreslår å endre lovverket og tillate vogntog på inntil 34,50 meter å kjøre på finske veier.
I dag er lengdebegrensingen i Finland 25,25 meter.
Nå melder Nordic Logistics Association at landets transportminister ønsker å tillate vogntog på inntil 34,50 meter.
Anne Berner mener en utvidelse av lengdebegrensingen vil ha flere positive konsekvenser.
– Ved å utvide størrelser og vekter på tunge godsbiler kan vi stadig forbedre effektiviteten og samtidig redusere utslippene fra transportsektoren. Forslaget vi fremmer nå omhandler lengde, og i neste omgang vil vi se nærmere på vektreglene. Prosjektet vil gagne både transportselskaper og samfunnet i sin helhet, uttaler transportministeren.
Forslaget føyer seg inn i en lang tradisjon hos de Nordiske landene for å tillate tyngre og lengre vogntog enn de europeiske standardene.
– Vi har sett at dette har gitt mange fordeler for selskaper i form av effektivitetsgevinster og utslippsreduksjoner. Vi er glade for å se at den finske transportministeren er villig til å utforske fordelene av å utvide vekt- og lengdebegrensningene, kommenterer Marte Halvorsen ved Nordic Logistics Association i Brussel.