-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Seks elbusser fra Volvo til Drammen
Volvo Buss har fått en bestilling på seks elbusser av modellen Volvo 7900 Electric fra Brakar i Drammen.
Det skjer etter at kollektivtrafikkselskapet Brakar i Drammen valgte å kansellere sin avtale med den nederlandske elbusprodusenten Ebusco.
Ifølge Bussmagasinet er bakgrunnen at det oppsto tekniske komplikasjoner rundt samspill mellom buss og ladeinfrastruktur.
Nå har Brakar altså bestilt 6 elbusser fra Volvo Buss, og bussjef Svenn-Åge Løkken (bildet). Bussene skal leveres i januar 2019 og brukes på linje 51 mellom Drammen og Mjøndalen, opplyser Volvo i en pressemelding.
Elbussene selges som en komplett, nøkkelferdig løsning, hvor Volvo tar hånd om alt vedlikehold av både kjøretøy og batterier til en fast månedspris.
Bussene kan hurtiglades med såkalt «opportunity charging», via ladestolper ved busstoppene. Ladestasjonene, som leveres av Siemens, er allerede på plass. De er basert på det åpne grensesnittet «OppCharge», noe som innebærer at de også kan brukes av elektriske busser fra andre produsenter.
Bussene kommer til å gå på fornybar energi. Energiforbruket for Volvos elbusser er cirka 80 prosent lavere enn for tilsvarende dieselbusser.
Volvos elektriske busser er tidligere solgt til blant annet Trondheim, Malmö, Luxemburg, Harrogate i England og InoWroclaw i Polen.