-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Digital pakke til nye Sprinter
Mercedes Pro er et nytt navn på nye tjenester: i første omgang skal de by på et flåte-admin system som lanseres samtidig med nye Sprinter og som i første omgang er gratis tilgjengelig i Tyskland frem til september.
Nå skal ikke Pro stoppe der, «Pro er en merkevare for Mercedes-Benz Vans som skal dekke alle nåværende og fremtidige tjenester, løsninger og digitale oppgaver for dag-til-dag virksomheten» er programerklæringen.
Men i første omgang, en tjeneste som optimaliserer all kontakt mellom flåte-bestyrer, bil og fører. Her inkluderes det meste, fra en online-kontroll av alle ordre til real-time innhenting av alle bildata av typen lokasjon, drivstoffreserve eller vedlikeholdskrav.
Formålet er selvfølgelig å hindre dødtid, og det hele er basert på en kommunikasjonsmodul (LTE) som finnes i alle Sprintere. Den danner kontakten mellom flåtesjefens verktøy – et web-basert bilstyre-system og Mercedes Apps som sjåføren bruker.
I forbindelse med Sprinter-introduksjonen har Mercedes lagt på åtte nye service-pakker som byr på til sammen 18 nye tjenester.
De inneholder blant annet bedret navigasjonssystem som tar hensyn til trafikkbildet langs den planlagte leveringsruten og den kan bruke POIs som destinasjoner.
Den byr også på blant annet et forsterket anti-tyveri-opplegg eller et mer effektivt vedlikeholdsprogram og lar bilene i flåten «snakke sammen».
Ved den statiske presentasjonen av de nye bilene la Mercedes stor vekt på det de kaller MBUX, bilens Human Machine Interface. Det er den man kan fortelle at «tanken er tom» og så kommer det opp forslag til stasjoner i nærheten.
Men i forbindelse med Pro legger Mercedes nesten like stor vekt på at flåtestyringen fint kan brukes uten MBUX. Det er med andre ord ikke nødvendig å kjøpe med et stort infotainmentopplegg for at man skal ha nytte av det nye flåtesystemet.
Produsenten presiserer også at Pro slett ikke er et instrument utelukkende for store flåter.
«Selv de minste bedrifter vil ha nytte av dette, og våre spesialister vil alltid være klar til å hjelpe kundene med å velge ut de tjenestene som passer best for deres behov», sier Björn Sack, leder for Konnektivitet og Digitale tjenester hos MB Vans.
«Vi vil også oppdatere tilgjengelige tjenester fortløpende, og øke portfolioen ved å legge til nye løsninger», føyer han til.