-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Dieselfri Iveco på IAA
Dette er et morsomt grep av Iveco: de gjør standen sin på høstens IAA absolutt dieselfri. Og, originalt nok i dag, det betyr ikke bare strøm. Det er først og fremst gass det satses på der.
Iveco kommer slett ikke til å gjemme seg bort i Hannover i år. De kommer til å presentere hele rekken sin, de skal være vertskap for rundebordskonferanser og de bygger hele standen sin i samarbeid med Shell.
Hele budskapet er «Low Mission Area» som de skal demonstrere ved hjelp av sine biometan-motorer.
De snakker om mer enn 90 prosent reduksjon i NO2, 99 % i partikkelutslipp og 95 % i CO2.
Dessuten føyer de til elektrisk drift for spesielle by-orienterte transportløsninger.
Ivecos gass-initiativ ble skikkelig kickstartet av det tyske Samferdselsdepartementet i mai. Da ble det kunngjort en ny subsidierings-ordning der man ga belønning som virkelig betydde noe til transportører som satset på naturgass, enten som CNG eller LNG.
Iveco har åpenbart et vegg-til-vegg utvalg av slike løsninger og det tok bare et par uker etter samferdselsministerens kunngjøring til de hadde en hel karavane på veien.
Den startet i Dortmund tidlig på sommeren, og hele det lange følget skal turnere Tyskland rundt til det hele avsluttes i oktober.
En stans på IAA i Hannover i september er da åpenbart en del av planen, og der har de altså også fått med seg Shell som en viktig røst i ned-karboniserings-budskapet.
– Sammen med Shell, noen av våre kunder og våre påbyggere, skal vi vise en komplett linje alternative drivlinjer, som er tilgjengelige i dag, sier Pierre Lahutte, Ivecos Brand president.
Så fortsetter han:
– Dieselmotoren settes under stadig sterkere press, opinionen har vendt seg mot den – og vi skal vise at det går an å klare seg uten. Her skal vi ha en stand uten en eneste dieselmotor i syne».
Til sammen skal de ha 18 biler på standen, men et par elektriske eksempler blir det også.
Heuliez Bus kommer til å vise en 12 meters to-dørs bil med en form for hurtiglading som også kan brukes på 18 meteren.
Iveco Bus viser sin Crealis der man kombinerer ledninger i luften med batterier – men mange færre (og dermed blir den lettere) enn i en vanlig batterielektrisk bil.
Det vil også bli et par elektriske Daily versjoner, men resten blir gass. Inklusive langtransportløsninger med rekkevidde på over 1000 km.