-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Vurderer å ta denne elvarebilen til Norge
Nå har Ford startet produksjonen av det elektriske nyttekjøretøyet «Deutsche Post StreetScooter Work XL». Norge er et opplagt land hvor det vurderes salg av el-varebilen, ifølge Ford-importøren.
StreetScooter har vært omtalt en rekke ganger her på YrkesBil.no. Senest i forbindelse med nyttekjøretøyutstillingen IAA i Hannover nylig.
At de skal samarbeide med Ford om en stor kassebil med elektrisk drivlinje, basert på Transit 2T men med et nytt karosseri bygd etter spesifikasjoner fra StreetScooter, har også vært kjent en stund.
Og nå er endelig mer enn 180 Ford-ansatte i Køln i gang med å bygge opptil 16 StreetScooter Work XL hver dag. Den årlige produksjonskapasiteten er på 3.500 kjøretøy.
– Dette samarbeidsprosjektet viser at vi også kan levere «småskala»-produksjon av kjøretøy, og det er et eksempel på hvordan Fords ekspertise på nyttekjøretøy kan kombineres med gründerselskap, sier sjefen for produktutvikling i Ford Europa, Joerg Beyer.
Work XL vil ha et lastevolum på 20 kubikkmeter og ha plass til mer enn 200 standardpakker eller 1.275 kilo nyttelast. Det elektriske nyttekjøretøyet har litium-ion batterier som leverer opptil 90 kW (122 hk) med et maksimalt dreiemoment på 276 Nm.
Med en batterikapasitet på 76 kWh har Work XL en rekkevidde på opptil 200 km. Sammenliknet med dieselmodellen vil hver av de nye elektriske nyttekjøretøyene redusere CO2-utslippet med inntil 5 tonn i året og spare 1900 liter diesel, ifølge selskapene.
Deutsche Post skal bruke det elektriske kjøretøyet til pakkelevering i tyske byer.
Fremtidig salg av den elektriske StreetScooter til andre kunder og andre markeder er til vurdering og ifølge Ford Motor Norges administrerende direktør Per Gunnar Berg er Norge et opplagt land hvor vi vurderer salg av det elektriske nyttekjøretøyet.
Administrerende direktør hos StreetScooter, professor Dr. Achim Kampker, mener Work XL er perfekt for pakkelevering.
– Sammen med Ford ønsker vi nå å fremme mer miljøvennlig og stillegående transport i tyske bysentrum. Med Work XL har vi fått et perfekt alternativ til bruk ved pakkeleveringer i urbane strøk, og den vil i fremtiden også kunne brukes av andre transportselskaper andre steder, sier Kampker.