-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Svensk el-last for by
Det er nærliggende å sammenlikne den nye svenske lastebilen Inzile med den tyske StreetScooter. Liten, moduloppbygget, byformål og batterielektrisk.
Den nye svensken, som skal konkurrere om byjobber, har vært under forsiktig utvikling helt siden 2012.
Tidligere gikk den under navnet Carvia, men etter at Ragnar Åhgren kom inn i bildet i 2015 og la 40 millioner av egne midler i potten har den hatt navnet Inzile.
Men nå gjelder det en liten lastebil og han har fått med sin sønn, Klas, på markedsføringssiden.
Han er heller ingen ukjent person når det gjelder start ups, Best Office var hans, før han solgte det til Dustin.
Det var stor premiere for bilen i Stockholm for kort tid siden, der det blant annet ble fortalt at det skal bygges en kort serie nå og frem til sommeren. I andre halvår skal det produseres 60 biler og så skal det hele sakte økes til de er oppe i 1.000 biler i 2022.
Det er foreløpig dårlig med tekniske data rundt bilen, bortsett fra at det snakkes mye om modulkonstruksjon, den skal ha rekkevidde «etter ønske» - i praksis dreier det seg om mellom 120 og 240 km. Toppfarten skal ikke over 50 km/t – i Sverige er det en miljøsonetoppfart på 40 km/t – og den vil få et nyttelast på rundt 1.000 kg.
Det antydes muligheter for flere forskjellige påbygg, og man kan montere verktøy (plog for eksempel) foran.
Timingen er åpenbart optimal for Sverige. Fra 2020 vil svenske kommuner også kunne innføre miljøsoner der fossildrevet transport og arbeid nektes adgang.
«Dette er ikke ‘last mile’», sier Ragnar Åhgren «dette er the green last mile».