-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Solaris passerer 500 busser i Norge
Når Unibuss snart får sine femten Urbino 12 bybusser og seks Urbino 18 leddbusser vil den polske bussprodusenten passere en populasjon på 500 busser i Norge.
Solaris har vært tilstede i det norske bussmarkedet siden 2006, og har i løpet av disse årene blitt en betydelig aktør, spesielt fra Trondheim og sørover.
Flere enkeltår har merket også hevdet seg i øvre sjikt av registreringsstatistikken, og de var blant de første med batterielektriske busser i drift i Oslo.
Den forestående leveringen til Unibuss av totalt 21 busser blir en viktig milepæl i Norge, da antallet Solaris på norske veier passerer 500. Dette er busser i ulike varianter, mellom 8,9 og 18,75 meter, med dieselmotorer til hybrider, gassdrevne og elektriske.
– Leveransen er spesielt viktig fordi vi får den lenge etterlengtede debuten for våre nye leddbusser – Urbino 18 – i Skandinavia, sier administrerende direktør Sverre Skaar i Solaris Norge AS.
Selskapet skal også sørge for ettermarked og service for kjøretøyene ved hovedanlegget på Rosenholm.
Alle bussene leveres med forbrenningsmotor, og de skal kjøres på HVO. Urbino 12-modellene har en effekt på rundt 300 hestekrefter, mens leddbussene Urbino 18 har drøyt 362 hestekrefter.
Bussene er spesielt tilpasset skandinavisk klima, med ekstra isolasjon i karosseriet, doble sideruter og varmematter i gulvet ved inngangspartiene.
På bildet øverst ser du: Javier Calleja (CEO, Solaris), Knut Gunnar Dissen (Technical Director, Unibuss AS) og Sverre Skaar (Managing Director, Solaris Norge AS).