-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Første Posten-bil på flytende biogass
Posten Norge tar nå i bruk sin første bil på flytende biogass og intensiverer dermed selskapets arbeid med å få tyngre kjøretøy over på fornybar energi.
Den nye containerbilen fra Volvo settes inn i linjetrafikk for å frakte pakker og gods mellom Oslo – Stokke – Hamar - Oslo.
Posten arbeider for å oppnå et fossilfritt nettverk i Norge og har som mål å ikke bestille fossile varebiler til bruk i byer fra 2022. Utenfor byene er målet fra 2023.
- Vi tror det er en kombinasjon av ulike teknologier som vil bidra til at vi når miljøambisjonene våre. Flytende biogass kan være en god løsning når vi skal kjøre langt og tungt og er avhengig av større kjøretøy. For å stimulere til raskere utskifting av kjøretøyparken, trengs flere fyllestasjoner langs vegene i Norge og bompengefritak for biogass. Det haster med gode løsninger for å bidra til mer økonomisk gunstig miljøalternativ, sier Kenneth Tjønndal Pettersen, pressesjef i Posten Norge.
Den nye containerbilen på flytende biogass har en tillatt totalvekt på 60 tonn, og en rekkevidde på ca 70 mil. Bilen vil kjøre rundt 180.000 km i året og spare miljøet for ca 150 tonn CO₂ per år, sammenlignet med et lignende kjøretøy på fossilt drivstoff, ifølge Posten.
For å få tilsvarende effekt, måtte man erstattet i underkant av 90 fossile postbiler som kjører 10.000 km per år med elektriske alternativer, hevder konsernet.
Postens nye containerbil vil kjøre linjetrafikk mellom tre terminaler på Østlandet og fylles med drivstoff i Oslo og Stokke.
Ved inngangen til 2021 hadde Posten og Bring en kjøretøypark med en fornybarandel på 26,3 prosent.