-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Private brand: komplett varebil
Det meste kan man få kjøpt som en slags råvare, for så å sette eget navn på: smøreolje, dongeribukser eller drikkevarer for eksempel. Nå også elektrisk varebil.
Karma, som har vært der en stund med sine elektriske, eller hybride, personbiler startet opprinnelig som en av de mange aktivitetene til den danske designeren Henrik Fisker.
Men akkurat denne ble kjøpt opp av kinesiske interesser som har holdt en viss produksjon i gang.
De skulle egentlig vist noe av det de står for på årets Geneve-utstilling, som ikke ble noe av. I stedet lanserer de et nytt varebilforslag på nettet, midt i påsken.
E-Flex kaller de konseptet sitt som egentlig er en komplett batterielektrisk plattform som tilbys bilprodusenter som ønsker å bringe en ferdigutviklet varebil på markedet fortest mulig.
Akkurat den de presenterte nå er også utstyrt med autonome egenskaper opp til nivå 4, men akkurat den detaljen er ikke obligatorisk.
Selve plattformen er basert på en gjennomført modultenking. Ved å stokke om på batterier og motorer har man innenfor akkurat denne dimensjonen 22 muligheter.
Det inkluderer to motorer med drift i den enden man ønsker, eller fire motorer med firehjulsdrift. Det er også gjort plass til en forbrenningsmotor som rekkeviddeforlenger.
For å demonstrere poenget med at denne plattformen er tilgjengelig for dem som allerede har noe å sette opp, men som ønsker en kjapp elbil-løsning, ble den presentert med et Fiat Ducato-karosseri – eller Ram Promaster som det heter i USA.
Karma har tidligere snakket om dette som en løsning for bobiler – og lover å komme med andre forslag basert på E-Flex om noen uker.