- I dag kan mer enn 70 prosent av alt service-, vedlikeholds- og reparasjonsarbeid på Fords personbiler og nyttekjøretøy utføres av Fords mobile bilmekanikere – uavhengig av drivlinje, forteller servicemarkedsdirektør i Ford Motor Norge, Hans Petter Tveten.

Mobil service: Ser størst økning blant bedriftskunder 

Bare det siste året har etterspørselen etter Ford Mobilservice mer enn doblet seg i Norge, ifølge importøren. Privatkunder står fortsatt for størst volum, men veksten er størst blant bedriftskunder med varebil.

Publisert

Stadig flere velger nå å få bilmekanikeren hjem eller til arbeidsplassen, fremfor å sette bilen på verksted – særlig i høstmånedene. Det melder Ford Motor Norge.

I 4. kvartal 2024 utførte Ford 1 057 mobile serviceoppdrag. I samme periode i 2025 ligger volumet an til å passere 2 500 oppdrag – en økning på over 136 %.

– Det er helt tydelig at kundene ser verdien av å få utført mindre reparasjoner der bilen faktisk brukes. Enten det gjelder garantisaker eller andre enkle jobber, sparer dette både tid og unødvendige avbrudd i hverdagen – og dette er bare starten, sier servicemarkedsdirektør i Ford Motor Norge, Hans Petter Tveten.

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS