-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Volkswagen samler MAN og Scania?
Reuters, Der Spiegel og flere melder nå om aktivitet for å samle MAN og Scania på en ryddig måte under VW.

At arbeidet er i gang bekreftes på Scanias hjemmeside i dag. I en pressemelding skriver Scania at de i samarbeid med MAN en periode har jobbet med å finne områder der selskapene kan ta ut synergier innen nyttekjøretøy.
I følge meldingen er konklusjonen på arbeidet at for å ta ut synergi som virkelig monner, er selskapene nødt til å knytte mye tettere – men hvor de opprettholder Scania og MAN som merkevarer. Intet er imidlertid bestemt, og Scania vil heller ikke kommentere forholdet ytterligere men prosessen pågår.
Der Spiegel siterer imidlertid ikke navngitte kilder på følgende scenario: VW selger sine MAN-aksjer til Scania, mot at Scania legger inn bud på de resterende MAN-aksjene. Og VW eier som kjent allerede 45 prosent av aksjene i Scania, og kontrollerer hele 71 prosent av stemmene.
Parallelt med dette meldes det at MAN's økonomidirektør (CFO) Frank Lutz har snakket med avisen Boersenzeitungs lørdagsutgave. Der sier han at MAN og Scania har sett på felles innkjøp og bruk av deler.
Å finne synergier på produktsiden skal være atskillig vanskeligere, mener Lutz.
Han tror ikke dette kan skje før tidligst neste generasjon av biler. Samtidig avviser han felles bruk av motorer og førerhus, da dette er komponenter som er avgjørende for å holde merkevarene atskilt.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no