GMC Hummer EV

GMC Hummer EV

GMC Hummer EV

GMC Hummer EV

GMC Hummer EV

GMC Hummer EV

GMC Hummer EV

GMC Hummer EV

GMC Hummer EV

GMC Hummer EV

GMC Hummer EV

GMC Hummer EV Edition 1

GMC Hummer EV Edition 1

GMC Hummer EV Edition 1

GMC Hummer EV Edition 1

GMC Hummer EV Edition 1

GMC Hummer EV Edition 1

GMC Hummer EV Edition 1

GMC Hummer EV Edition 1

En Hummer som det gnistrer av

Off-road egenskaper du aldri har sett make til, og helt ekstraordinære egenskaper på landeveien, hevder GMC når de nå inviterer til bestilling av den den nye Hummer.

Publisert

Både fronten og silhuetten gjør det klart at dette er en moderne utgave av den Hummeren vi husker, den som egentlig startet som den militære Humvee i 1992.

Du ser vel ikke akkurat utenpå at denne er elektrisk, det er ikke noe typisk cab forward her, og fronten ser fremdeles ut som den har en grill som skal mate en radiator.

Nå har jeg ikke gått inn på spesifikasjonene (kanskje de ligger under «bestill-her-sidene?), men ting kan tyde på at dette er noe av det mest elektriske på fire hjul vi har sett så langt.

Den ser ut som den veier et par Teslaer, men den skal allikevel kunne gjøre 100 på tre ved hjelp av 1000 hester og ha en rekkevidde på godt over 500 kilometer. Du får ikke til noe slikt uten at det er et ganske solid batteri batterier der nede.

Det eneste vi vet om den avdelingen er at batteriene er samlet i en to-etasjers 24-modul stack – det sier ikke meg noe heller. Og at de skal forsyne tre motorer med energi.

Men 800 Volt og med markedets beste lade-evne fra 350 kW hurtigladerne blir vi i hvert fall informert om.

Dermed burde deler av påstanden om ekstraordinære egenskaper på landeveien være dekket, foreløpig.

Når det gjelder offroad kan vi nevne 35-tommers offroad-dekk – den har plass til 37-tommers også.

Vi kan nevne adaptiv luftfjæring, som du også kan bruke til å løfte det hele 15 cm med. Vi kan nevne firehjulsstyring som gjør at bilen kan forflytte seg nesten diagonalt ved lave hastigheter. Vi kan nevne et dusin valgbare kjøremoduser.

Den er selvfølgelig også utstyrt med skikkelig armering på undersiden.

Og hvis du ikke tror det, kan du bruke en av de 18 forskjellige kamera-vinklene for å sjekke hvordan det ser ut nedentil. GMC påstår at disse gir en helt enestående kontroll med omgivelsene.

Full infotainment-pakke, selvfølgelig, og på skjermen kan du også få opp alle informasjoner som er interessante for off-roadingen din: momentet på hjulene, full friksjonssirkel, alle vinkler bilen befinner seg i og hvor langt det er før du når grensen for det mulige.

Blant støttesystemene finner vi «Super Cruise» som tillater hands-free kjøring på 320.000 spesialutstyrte veier som allerede finnes i USA. Her gir systemet også muligheter for automatisk filskifte.

GMC begynner å bygge bilen på den klassiske Hamtramck-fabrikken som det nå er investert 2,2 milliarder dollar i, og som er døpt om til Factory ZERO!

Det er allerede lagt ut priser for en rekke forskjellige versjoner, men den du blir invitert til å sette sparepengene i nå, skal koste $ 112.595. De andre ser ut til å koste mindre, ned mot 80.000.

Edition 1 byr blant annet på et helt spesielt interiør som egentlig er planlagt for modellår langt frem i tid. Den har det de kaller Infinity Roof (du kan egentlig ta bort hele taket og stue det vekk under planet, og få en senkbar bakrute.)

Og du får en seks-funksjoners MultiPro Tailgate. Jeg trør ikke å tenke på hva den kan by på.

Men det ser ut som om GMC har helt rett når de kaller dette et enestående produkt.

Elektriske Supertrucker har vi ikke hatt før. Det skal bli spennende å se, for det første, om det er noe marked der, og for det andre hvor lang tid det tar før noen (Tesla?) svarer.

Powered by Labrador CMS