-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Ny singelcab fra VW
Bilen har 2,2 meter langt plan og et lasteareal på 3,57 kvadratmeter.
Det er selvsagt Amarok i singekabinutgave det er snakk om.
VW presenterte i dag den for såvidt lenge ventede utgaven av pickupen som har fått strålende karakterer i pressen, ikke minst i YrkesBil.
Med kun en seterad blir lasteplanet hele 65 centimeter lenger enn på den doble Amaroken, samtidig som VW lover at dette er en riktig romslig enkeltkabiner.
I praksis betyr det både rom til å skyve setet langt bak - og til å plassere gjenstander og bagasje bak setet.
Bilen leveres med tolitersmotor og henholdsvis 122 og 163 hester. Bilen bygges faktisk med tohjulsdrift, men jeg regner med at det i all hovedsak er versjonen med innkoblbar 4Motion og reduksjonsgir som er mest aktuell for Norge. Foruten elektroniske diffsperrer, kan bilen også utstyres med mekanisk sperre på bakakselen.
Sikkerheten er som vi kan vente vel i aretatt fra VWs side, med ESP og full airbagpakke som standardutstyr, og Amarok har oppnådd 4 stjerner i krasjtest hos Euro NCAP.
Og det trenger ikke se trist og nøkternt ut å kjøre pickup: VW tilbyr en omfangsrik stylingpakke også for singecab-varianten.
Singelcaben er i skrivende stund tilgjengelig for bestilling i Tyskland, til en startpris på 19.500 euro for enkleste utgave (med bakhjulsdrift)
I Norge koster i dag billigste variant (med firehjulsdrift) av Amarok doublecab rett over 250.000 kroner eks. mva. Vi tipper singelcaben kan forventes å starte 10-15.000 kroner under dette.