-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Batteribytte for de tunge
Prognoser fra CATARC – et kinesisk tech & forskningssenter, med vekt på biler – sier at bestanden av tunge elbiler vil ligge rett under 200.000 i 2025.
De vil da representere ca. 16 prosent av totalbestanden sier en av de store investeringsbankene, og bruker data fra CATARC.
Ser man lenger frem vil tungbil-flåten bestå av 35 % elektriske biler, sier de.
I fjor ble det solgt ca. 25.000 New Energy-biler i Kina – en økning på 142 prosent i forhold til året før. Markedsandelen var da ca. 5 prosent. 89 prosent av disse var rene batterielektriske utgaver og cirka halvparten av dem var utstyrt med batteribytte-systemer.
Det er mye tid å spare på batteri-bytte. Tunge biler bruker lang tid på å lade, batteri-bytte møter dagens krav til effektiv drift sa banken.
Fra 2021 økte biler med batteribytte merkbart, og det kan ikke være helt tilfeldig at CATL – en av klodens store batteriprodusenter – lanserte sitt Qiji Energy system nå midt i juni.
Dette er et batteri-byttesystem spesielt beregnet på tunge biler. Systemet baserer seg på en, to eller tre moduler – hver er på et 171 kWt stort batteri slik at maksimal kapasitet vil bli 513 kWt.
Batteriene tåler 15.000 ladesykluser og systemet er tilgjengelig for alle produsentene.
I fjor lanserte CATL et tilsvarende system for personbiler. Evogo het det og det finnes allerede noen stasjoner. Aiways og Peugeot og Citroën fra Dongfeng er inne på systemet. Det later med andre ord ikke til at det ligger på VG-toppen for energibærere ennå.