-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Norsk veteran til Bauma
En av de bilene Scania viser på Bauma har allerede fått kjørt seg skikkelig på norske vinterveier.
Bilen er en Scania R 460 6x4 trekkvogn der motoren mates med komprimert biogass (CBG) og der det er montert ekstra tanker bak hytta for å sikre enda lenger rekkevidde.
Bilen står på utstillingen med norske skilter – den hadde nemlig sin debut på Scania Winter tidligere i år, der den ble kjørt mange tusen kilometer av kunder og presse.
Bilen er et element i Scanias oppskrift om en mer bærekraftig fremtid. På Bauma er budskapet konsentrert rundt biler beregnet for anlegg- og gruve-drift.

Ekstra gasstanker
Scania forteller at dette er den første bilen de har bygget med ekstra gasstanker på plattingen bak hytta, i tillegg til de åtte 95 liters tankene som allerede er der.
De ekstra 2 x 235 liters tankene gir nesten en halv gang lenger rekkevidde enn standard-versjonen byr på.
Men Scania-standen på messeområdet i München er selvfølgelig mer variert enn bare en gassbil.
Vil gjøre gruveindustrien grønnere
På den ene siden en 8x4/4 tungtrekker med legendarisk V8 motor (som også kan kjøre på HVO).
På den andre siden en rekke elektriske og hybride kraftløsninger som alle har en nøkkelrolle å spille i å gjøre anleggs- og gruveindustrien mer bærekraftig, og selskapet vil begynne å tilby sin nye e-maskin og batteripakke på Bauma.
Systemet er utviklet helt internt av Scania og kombinerer en e-maskin og batteripakke med en forbrenningsmotor for parallell hybriddrift, sammen med en hovedkraftenhet, e-maskin, inverter og batterier.
De lave støynivåene i elektrisk modus gjør den ideell for bruk i byer og er bedre for førere, mens hybridmodus også gir muligheter for ekstra kraft og rekkevidde ved behov.
- Scania driver overgangen til bærekraft, med kraftige og effektive nullutslipps- og lavkarbonløsninger designet for krevende anleggs- og gruvejobber nå og i fremtiden, sier Stefano Fedel, konserndirektør for salg og markedsføring hos Scania.
