-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Norsk veteran til Bauma
En av de bilene Scania viser på Bauma har allerede fått kjørt seg skikkelig på norske vinterveier.
Bilen er en Scania R 460 6x4 trekkvogn der motoren mates med komprimert biogass (CBG) og der det er montert ekstra tanker bak hytta for å sikre enda lenger rekkevidde.
Bilen står på utstillingen med norske skilter – den hadde nemlig sin debut på Scania Winter tidligere i år, der den ble kjørt mange tusen kilometer av kunder og presse.
Bilen er et element i Scanias oppskrift om en mer bærekraftig fremtid. På Bauma er budskapet konsentrert rundt biler beregnet for anlegg- og gruve-drift.
Ekstra gasstanker
Scania forteller at dette er den første bilen de har bygget med ekstra gasstanker på plattingen bak hytta, i tillegg til de åtte 95 liters tankene som allerede er der.
De ekstra 2 x 235 liters tankene gir nesten en halv gang lenger rekkevidde enn standard-versjonen byr på.
Men Scania-standen på messeområdet i München er selvfølgelig mer variert enn bare en gassbil.
Vil gjøre gruveindustrien grønnere
På den ene siden en 8x4/4 tungtrekker med legendarisk V8 motor (som også kan kjøre på HVO).
På den andre siden en rekke elektriske og hybride kraftløsninger som alle har en nøkkelrolle å spille i å gjøre anleggs- og gruveindustrien mer bærekraftig, og selskapet vil begynne å tilby sin nye e-maskin og batteripakke på Bauma.
Systemet er utviklet helt internt av Scania og kombinerer en e-maskin og batteripakke med en forbrenningsmotor for parallell hybriddrift, sammen med en hovedkraftenhet, e-maskin, inverter og batterier.
De lave støynivåene i elektrisk modus gjør den ideell for bruk i byer og er bedre for førere, mens hybridmodus også gir muligheter for ekstra kraft og rekkevidde ved behov.
- Scania driver overgangen til bærekraft, med kraftige og effektive nullutslipps- og lavkarbonløsninger designet for krevende anleggs- og gruvejobber nå og i fremtiden, sier Stefano Fedel, konserndirektør for salg og markedsføring hos Scania.