-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ikke godkjent: For trangt bak rattet
For første gang har myndighetene stanset en stasjons-varebil med den begrunnelse at plassen bak rattet er for dårlig. Ingen vil si hvilken modell det dreier seg om, for importøren trakk bilen etter at de fikk rådet om at det var kanskje det smarteste.

Hva skjer når kollisjonsputen utløses og sjåføren sitter nærmest med rattet i magen? Eller sidekollisjonsputen løses ut og bilen har en skillevegg bak forsetene?
Dette er forhold som har fått økt aktualitet i forbindelse med ombygging til varebiler i Norge. Alle ønsker en varebil og bruker alle triks for at det skal bli plass til statskassa.
En vanlig løsning er å feste skilleveggen så tett bak forsetene at plassen særlig til sjåføren blir meget begrenset. I en bil som Toyota Yaris Verso varebil er det svært dårlig plass til en fører som er lengre enn 1,60 meter. Nå selges ikke denne modellen lenger, men andre forsøker også løsning med skilleveggen langt framme.
Det er gjort både på Opel Zafira og Renault Grand Scenic. Og tilbakemeldingene fra forhandlere er at mange kunder klager på den dårlige førerplassen.
En forhandler sier at noen kunder har erfaring fra Yaris Verso varebil og brukerne krever en bedre arbeidsplass. Når man skal skifte vil man ha en bil med bedre komfort. Selv VW Touran vare blir i minste laget, sier en bedriftsleder som er lei av å høre sine ansattes mishagsytringer.
En bilimportør ønsket å vurdere om en av deres biler kunne bli varebil. De fikk tynet inn statskassa og skilleveggen måtte settes veldig langt fremme. Bilen ble levert til myndighetene med ønske om typegodkjenning. Men tilbakemeldingen var at her synes vi det er for dårlig plass bak rattet. Dermed trakk importøren bilen og saken var ute av verden. Importøren var selv i tvil og var ikke vanskelig å overtale. Ingen vil oppgi importørens navn.
Da Renault skulle godkjenne Grand Scenic som varebil krevde myndighetene at den måtte testet for sidekollisjonsputer. Skilleveggen delte puten, og myndighetene ville at det skulle skje en funksjonstest. Renault besto denne testen med glans. På andre biler må flere kollisjonsputer kobles ut.