-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Biogass ble løsningen for å sikre tilstrekkelig rekkevidde
Møbelprodusenten Ekornes og logistikkpartneren DB Schenker ønsker å satse på renere langtransport. Valget falt på en fast rute som skal kjøres på biogass, men det forutsetter at fylleinfrastrukturen blir god nok.
Først ute i samarbeidet mellom Ekornes og DB Schenker om å redusere utslippene innen langtransport er ruten Oslo-Ikornnes-Fetsund-Oslo.
Denne skal kjøres på biogass, og gå kontinuerlig med produkter fra Ekornes i løpet av 2. halvår 2022.

– Et betydelig miljøansvar knyttet til egen produksjon og distribusjon er tydelig nedfelt i Ekornes` klimastrategi. Denne investeringen er et ledd i å virkeliggjøre denne strategien og sikre en faktisk reduksjon av utslipp på våre transporter, sier logistikkdirektør Lars Wittemann hos Ekornes.
Tilgangen på elektriske vare- og lastebiler har tatt seg betydelig opp. Dog er rekkevidde en utfordring hvis man skal kjøre elektrisk over lengere distanser.
– For å sikre tilstrekkelig rekkevidde har man valgt å gå for biogass på denne ruten, utdyper han.
Fyllingsnettverk for biogass er under utbygging i Norge og Ekornes er tydelige på at denne aktuelle ruten trenger et betraktelig bedre utbygd nettverk enn det som tilbys i dag.

«Østlandet har fått noen fyllingsstasjoner, men for sikre denne aktuelle ruten må energistasjonen på Digerneset i Ålesund kommune stå ferdig som planlagt. Denne skal stå klar i løpet av 2022, og tidsplanen for dette prosjektet er da også viktig for både Ekornes og DB Schenker, og ikke minst for den videre konverteringen over på biogass i logistikkmarkedet», skriver selskapene i pressemeldingen.
– DB Schenker og Ekornes har inngått en langsiktig avtale om å kjøre den nevnte ruten. Dette er et viktig ledd i DB Schenker sin miljøstrategi om å operere 100 prosent klimanøytralt innen 2027. For å komme dit må vi ha en god miljødialog med våre kunder og gradvis fase ut diesel med biogass og elektrisk. Hydrogen vil nok også være en del av løsningen etter hvert, uttaler DB Schenkers markedsdirektør, Peter Stangeland.